Prace na budowie trasy ekspresowej S17 prowadzącej z Lublina do Warszawy idą zgodnie z planem. We wtorek dziennikarze i fotoreporterzy mogli zobaczyć jak wyglądają prace na fragmencie między Garwolinem a Kurowem. Praktycznie cały ten odcinek będzie zbudowany z betonu. Tylko na wiaduktach i mostach pojawi się asfaltowa nawierzchnia. Drogowcy już układają betonową nawierzchnię. Następnie specjalna maszyna nacina górną warstwę betonu tworząc specjalne rowki. To ma zapobiegać pękaniu betonu. Rowki będą wypełnione specjalną masą.
Zaawansowanie prac na budowie S17 wynosi ok. 40 proc. To oznacza, że idą one zgodnie z harmonogramem. Budowa wspomnianego fragmentu od Garwolina do Kurowa powinna zakończyć się w połowie 2019 roku. Jeśli pogoda pozwoli to jeszcze w tym roku ruch na fragmencie między Garwolinem a Gończycami będzie przeniesiony na drogę serwisową. Wówczas rozpocznie się rozbiórka istniejącej trasy i budowa w jej miejscu ekspresówki.
Cała trasa od Kurowa do węzła Lubelska pod Warszawą ma być gotowa w drugiej połowie 2019 roku.
Wszystkie komentarze
Może od tamtego czasu wynaleziono lepszy rodzaj betonu?
Nawiasem mówiąc nie ma rozwiązań idealnych, a beton oprócz wad ma także zalety.
Jedną z nich jest lepsza przyczepność na mokro. Mokry asfalt staje się ślizgawką, a beton nie.