Zarządzenie w tej sprawie wydał dziś prezydent Lublina Krzysztof Żuk. Obowiązuje od 16 marca do odwołania.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Zarządzenie w sprawie ograniczenia wykonywania zadań przez Urząd Miasta Lublin oznacza, że od dzisiaj została wyłączona bezpośrednia obsługa klientów.

Koronawirus Lublin. Czego nie dotyczą ograniczenia?

Ograniczenie nie dotyczy: zgłoszenia urodzenia dziecka, wydania dowodu osobistego oraz sporządzenia aktu zgonu. W tych sprawach pracownicy przyjmują mieszkańców osobiście w siedzibie urzędu przy ul. Leszczyńskiego 20.

Obsługa informacyjna urzędu działa pod numerem infolinii (81) 466 1000 albo za pośrednictwem poczty elektronicznej: bom@lublin.eu.

Koronawirus. Newsletter Wyborczej

Zgłoszenie urodzenia dziecka będzie przyjmowane w Urzędzie Stanu Cywilnego przy ul. Leszczyńskiego 20, pok. nr 104 (I piętro) od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30.

"Dowód osobisty będzie można odebrać wyłącznie w Wydziale Spraw Administracyjnych przy ul. Leszczyńskiego 20, pok. nr 5 (parter) od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30. W wydziale będą przyjmowane osoby, które zgłoszą się po odbiór dowodu osobistego lub z wnioskiem o wyrobienie dowodu nowego w miejsce tego, który stracił ważność lub straci w ciągu najbliższych 30 dni" - czytamy w komunikacie ratusza.

Natomiast akt zgonu będzie można odebrać w Urzędzie Stanu Cywilnego przy ul. Leszczyńskiego 20, pok. nr 205 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30 oraz w sobotę od 8 do 14.

Koronawirus w Lublinie. Elektroniczna Skrzynka Pocztowa

"Dokumenty w pozostałych sprawach należy składać za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) Urzędu Miasta Lublin dostępnej na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP), a w przypadku spraw związanych z rejestracją pojazdu poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą PWPW - jeśli osoba posiada konto na platformie ePUAP, profil zaufany albo certyfikat kwalifikowany, za pośrednictwem operatora pocztowego, a w przypadku, gdy nie jest wymagany podpis - pocztą elektroniczną na adres: bom@lublin.eu" - informuje ratusz.

I dalej: "Dla mieszkańców, którzy muszą załatwić sprawę w trybie pilnym, w 7 lokalizacjach Urzędu Miasta Lublin udostępnione zostają specjalne pojemniki w kształcie urn, w których można pozostawić dokumenty w zamkniętych kopertach. W miejscach tych będą dostępne koperty i materiały biurowe, a pomocy udzielą pracownicy urzędu. Dokumenty można zostawić w budynkach przy: ul. Wieniawskiej 14, ul. Filaretów 44, ul. Franciszka Kleeberga 12A, ul. Szaserów 13-15, ul. Leszczyńskiego 20, ul. Magnoliowej 2 (w zakresie spraw Miejskiego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności), ul. Czechowskiej 19 A (w zakresie spraw Wydziału Komunikacji). Przypominamy również o możliwości korzystania z Platformy Informacyjno-Płatniczej PLIP".

Koronawirus w Polsce. Mapa zakażeń

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem