Na portalu firmy i instytucje mogą zamieszczać oferty dla mieszkańców pozostających w domu. - Powinniśmy wykazać się szczególną solidarnością z lubelskimi przedsiębiorcami. Wspólnie im pomóc - tłumaczą pomysłodawcy.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

– Stan zagrożenia epidemicznego sprawił, że ulice polskich miast opustoszały. Mieszkańcy Lublina również podeszli poważnie do zaleceń i w większości pozostają w swoich domach. Niestety, obecna sytuacja, w połączeniu z obostrzeniami związanymi m.in. z prowadzeniem handlu, postawiła w trudnym położeniu lubelskich przedsiębiorców: restauratorów, przedstawicieli branży rozrywkowej, turystycznej, a także instytucje kultury takie jak muzea czy teatry - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. Ratusz uruchomił stronę internetową zostanwdomu.lublin.eu, która ma być pomocą dla lubelskich przedsiębiorców i instytucji, by te mogły dotrzeć z ofertą do mieszkańców Lublina i okolic. Mieszkańcy dzięki zebraniu wszystkich propozycji w jednym miejscu mają mieć ułatwiony dostęp do propozycji.

Jak to działa? Pracownicy Biura Rozwoju Turystyki śledzą oferty skierowane do lublinian, zwłaszcza tych pozostających w domach, a następnie publikują na stronie. Zachęcają także przedsiębiorców i instytucje kultury, by przesyłali swoje propozycje na adres: zostanwdomu@lublin.eu.

– Każdy z nas ma swoje ulubione restauracje, sklepy czy miejsca rozrywki. Obecna sytuacja wiele z tych miejsc postawiła w niezwykle trudnej sytuacji finansowej, dlatego powinniśmy wykazać się szczególną solidarnością z lubelskimi przedsiębiorcami. Wspólnie im pomóc przetrwać, korzystając z usług na dowóz czy online. Pomoże nam to również urozmaicić czas spędzany w domu – zachęca Marcin Kęćko, dyrektor Biura Rozwoju Turystyki.

O koronawirusie bez sensacji i paniki. Codzienny newsletter zawierający najważniejsze informacje oraz porady dotyczące profilaktyki i higieny.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej na ten temat
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem