Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

- Naszą misją jest to, aby kobiety w Polsce były samostanowiące, sprawcze i niezależne finansowo. Warto być przedsiębiorczym - mówiła podczas spotkania Dorota Czekaj, prezeska Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.

Zainspirować innych do zmiany

Pomysł na założenie fundacji narodził się dziewięć lat temu i był efektem badań pokazujących, że barierami w rozwoju przedsiębiorczości wśród kobiet jest brak wiary we własne kompetencje i znikome wsparcie najbliższego otoczenia. - Zauważyłyśmy, że dużą rolę w motywowaniu do działania mogą odegrać kobiety, które przeszły już tę ścieżkę, odniosły sukces w biznesie i chcą się dzielić doświadczeniem - wspominała Czekaj.

Taką właśnie formułę przybrał też cykl kobiecych spotkań "Be the Change powered by BMW" organizowanych w dziesięciu polskich miastach. W ich ramach bohaterki dzielą się swymi niezwykłymi historiami, opisując moment, który zaważył na ich dalszym życiu.

W Lublinie otuchy uczestniczkom dodawała Aleksandra Więcka, specjalistka od projektowania wystąpień publicznych, autorka książki "Jak mówić o sobie dobrze". - Każda z was ma taką historię, która może zainspirować innych do zmiany. Kiedy ją odkryjecie, powie wam ona coś, czego jeszcze o sobie nie wiecie. Doda wam sił i sprawczości i pozwoli dotrzeć tam, gdzie chcecie - przekonywała.

Z lubliniankami spotkała się też Justyna Skorupska, ekspertka rynku e-commerce, szczególnie w zakresie tworzenia i wdrażania strategii biznesowych w elektronicznych kanałach sprzedaży. - W każdym mieście mamy inną bohaterkę, która opowiada swoją historię. Zachęcamy kobiety do brania losu w swoje ręce. Chcemy pokazać, że czasem porażkę można przekuć w sukces i że trzeba odważnie o tym mówić. Uczymy też, jak być bardziej przedsiębiorczym i jak mówić o sobie dobrze, bo kobiety często nie wierzą w to, że są sprawcze, przedsiębiorcze i zaniżają poczucie swojej własnej wartości - dodawała prezeska Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.

425 km jazdy na pełnej baterii

Wydarzeniem wieczoru była premiera w pełni elektrycznego BMW iX xDrive40. - Elektromobilność jest uważana za przyszłość rynku samochodowego i tej dziedziny nauki oraz produkcji. Technologie zastosowane w najnowszym BMW iX są najbardziej skomplikowane z dostępnych na świecie, a ich ilość może przytłaczać - zapewniali gospodarze spotkania, BMW w Lublinie - Best Auto. Serię iX promuje hasło: "Bądź zmianą, której potrzebuje świat".

Maksymalny zasięg elektryczny prezentowanego auta to aż 425 km na pełnej baterii. W osiąganiu tak dalekich odległości pomagają płaskie z zewnątrz koła i umieszczone wewnątrz karoserii klamki, przez co opory powietrza są dużo mniejsze (zasięgi mogą się jednak różnić w zależności od stylu jazdy, warunków na trasie, wyposażenia pojazdu, warunków pogodowych czy ładowności). Ale nawet po przejechaniu tak dużego dystansu można być spokojnym o dalszą podróż. Na stacji superszybkiego ładowania (DC)* 100 km zasięgu osiągniemy w osiem minut. Na stacji szybkiego ładowania postoimy trzynaście minut dłużej.

Warto przy tym zauważyć, że na zwykłej stacji wspomniany zasięg uzyskamy w godzinę i trzydzieści dziewięć minut. Możliwe jest to także dzięki użyciu stacji mobilnej dostępnej wraz z samochodem. Autu dostarczymy też energii standardowym kablem do ładowania podłączonym do gniazdka domowego. Jest to jednak najbardziej czasochłonna metoda (8,5 h na 100 km).

Te wartości czasowe odnoszą się do uzyskania 100 km w godzinę czasu ładowania.

6,1 sekundy do setki

- BMW iX to ekologia i czystość, bo nie emitujemy żadnych spalin. Jazda tym samochodem dostarcza kapitalnych wrażeń. Dzięki przestronnemu wnętrzu i usunięciu tunelu środkowego na podłodze, mamy dużo większą wygodę i komfort podróżowania - zachwala Paweł Radzikowski, BMW Product Genius.

Charakterystycznym i nieodzownym elementem każdego samochodu BMW jest przednia atrapa zderzaka, nazywana przez miłośników marki „nerkami". W BMW iX składa się ona z zespołu różnego rodzaju czujników i wielkiej elektroniki, która przekazuje informacje do innych sterowników chociażby po to, by auto było po części autonomiczne. I tu ciekawostka - jeżeli kamień uderzy w grill i go zniekształci, to po pewnym czasie materiał, z którego wykonano tę część, spowoduje, że wróci ona do poprzedniego stanu.

Spójrzmy jeszcze na kilka liczb. Silnik ma moc 326 KM/630 Nm, a maksymalna prędkość samochodu to 200 km/h. Auto przyśpiesza do setki w 6,1 sekundy. Ładowność bagażnika to 500 l. A po złożeniu drugiego rzędu siedzeń 1750 l. - Od 0 do 200 km/h BMW może odciążyć nas w jeździe dzięki systemom asystującym kierowcy Professional - opcja za 8200 zł, utrzymując się autonomicznie w pasie ruchu i powtarzając prędkość auta jadącego przed nami. Zespół pięciu radarów dookoła samochodu będzie ostrzegać nas nie tylko o frontowych kolizjach, ale również tych bocznych i tylnych, ratując nas przed zderzeniem korektą toru jazdy - dodaje Radzikowski.

Personalizacja według gustów i potrzeb

BMW iX może też zauroczyć nowym systemem operacyjnym iDrive 8 z bardzo dużym wyświetlaczem, który ma już jakość 4K. Za model prezentowany w lubelskim salonie trzeba zapłacić 357,9 tys. brutto. Należy jednak pamiętać, że BMW daje możliwość personalizacji samochodu według własnych gustów i potrzeb.

Organizatorzy spotkania w lubelskim salonie BMW mieli dla uczestników jeszcze jedną niespodziankę. To prezentacja drugiego samochodu - nowego BMW M440i xDrive Gran Coupé.

Środki zebrane z biletów zostaną przekazane na cel charytatywny związany ze wspieraniem kobiet. Kolejne wydarzenie z cyklu "Be the Change powered by BMW" odbędzie się w Krakowie.

* Ładowanie DC – stacje ładowania prądem stałym (DC) umożliwiają ładowanie iX z mocą do 150 kW (iX xDrive40) i 200 kW (iX xDrive50). Pozwala to na naładowanie akumulatora wysokonapięciowego do poziomu 80 proc. w ciągu niecałych 40 minut.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.