Do dworku Grafa wchodzi się dziś po warstwie ptasich odchodów, a reprezentacyjny parter potraktowany został sprayem. Czy władze miasta w końcu zaopiekują się zabytkiem?

Tak wygląda dworek Grafa dzisiaj [ZDJĘCIA]

W PRL na Tatarach powstały osiedla, które miały być mieszkaniowym zapleczem dla pracowników zlokalizowanych tam zakładów przemysłowych, głównie dla utworzonej w 1948 r. Fabryki Samochodów Ciężarowych. Jednak historia dzielnicy ma znacznie starszy rodowód. Sama FSC przecież powstała na bazie przedwojennej hali firmy Lilpop, Rau i Loewenstein, której filia w Lublinie miała zająć się produkcją podzespołów do samochodów osobowych i ciężarowych na licencji amerykańskiego Chevroleta. Ale opowieść o dzielnicy należy zacząć jeszcze wcześniej. 

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Więcej na ten temat
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem