Więcej
    Komentarze
    Żeby dojechać do Wawy w cywilizowny sposób potrzebne są : obwodnica Kołbieli, obwodnica Ryk, południowa obwodnica Wawy, wschodnia obwodnica Wawy,. Wcale nie trzeba się spieszyć z całą S17 !! Najpierw i to już dawno należało wybudować te wąskie gardła, ale mieszkami w Polsce
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Dlaczego nie jeżdżę samochodami do W-wy - bo Kołbiel. Dlaczego nie wybudują najpierw wiaduktu w KOłbieli??? Czyżby lobby PKP?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    I po co sie tak spieszyc? Aby powiekszyc korki na "rondzie" w Kolbieli???
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Do tego płd obwód Radomia idzie do kosza i trwa podobno walka w jej obronie. Tym samym budowa kawałka do Puław jest głupotą bo nie polaczy się co najmniej z Radomiem a miała iść do Piotrkowa. O drodze do Chełma cisza.Tak się broni interesów Polski Wschodniej
    @on1950 Akurat płd obwodnica Puław to obwodnica 50-tysięcznego miasta, która je skutecznie odkorkuje i na tyle w obecnej perspektywie znalazło się środków. Poza tym K12 do Radomia i do Piotrkowa jest dość przejezdna jak na jednopasmówkę z 3-pasmowymi mijankami za skrzyżowaniami i przyzwoitym poboczem. Natężenie ruchu między Radomiem a Puławami jest na razie umiarkowane. Ale w Radomiu K12 krzyżuje się z S7. Koło Puław ruch od strony Radomia, Lublina i wzdłuż wojewódzkiej 801 się kumuluje i lepiej jest, że ten kawałek S12 się tam pojawił. To jest zachęta na przyszłość. W końcu po co powstało w latach 90-tych na początku w szczerym polu 48 km "Prawdziwej Autostrady Wielkopolskiej" między Koninem a Wrześnią?...Jako zadatek na przyszłość. Po to samo jest w mazowieckim 5 km dwupasmowej S19 - na wschód od Siedlec - w miejscu skrzyżowania z przyszłą A2. Dalej, jest to zwykła krajowa K12 bo też natężenie ruchu nie kwalifikuje jej jako "drogi autostradowej" za wyjątkiem odcinka Lubartów-Lublin. Jednak przy budowie A2 powstanie na jej skrzyżowaniu z S12 istotny węzeł a to znacznie potani dalszą budowę S12 w kolejnych perspektywach budżetowych UE, które po 2020 nie będą tak hojne jak obecnie. To jest rzeczywistość krótkiej kołderki która wymusza racjonalizację i nieuleganie wszystkim regionalnym ambicjom. Na Zachodzie spędziłem prawie 9 lat. W takim Hamburgu są 3-4 pasmowe trasy wylotowe, które na granicy miasta stają się 1-pasmówkami! Coś podobnego widziałem na granicy Augsburga koło Monachium. Podobne rozwiązania są pod Rzymem (okolice Frascati i GRA - obwodnicy Rzymu i wynikają z precyzyjnego pomiaru natężenia ruchu oraz z możliwości budżetowych. Choć i we Włoszech zdarzają się nieekonomiczne autostrady o b. małym natężeniu ruch jak np A24 czy A25 "w poprzek "buta" z Rzymu do L'Aquili i Pescary. Fatalnie z racjonalnością jest w Rosji, gdzie "konsekwentnie" powstają dwupasmówki o natężeniu ruchu parę tys. na dobę za to na domniemanych "pryncypialnych kierunkach", które zależą wyłącznie od polityki.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Droga ma być do wawy nie do Garwolina. A zridy leżą od kilku miesięcy u rządowego wojewody mazowieckiego ....na Garwolin Kołbiel i Kolbiel Wawa....firmy 2 mies wybierają na s19.....Lublin Kraśnik nawet nie poszedł oferty do wykonawców...ale jaka radością propaganda
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    ŻE-NA-DA. Ta budowa trwa od marca, ale oczywiście szopkę trzeba urządzić. Łaskawcy może by raczej odpowiedzieli kiedy zbudowana zostania obwodnica Kołbieli. W jej przypadku niezłożono nawet wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji. A samo wydanie zezwolenie zajmuje kilka miesięcy, tak więc rok 2017 można już chyba uznać praktycznie na stracony dla tego odcinka.
    @jaroslaw_rajmundowicz Nie możemy pochwalić się własnymi dokonaniami to przynajmniej zawłaszczymy robotę poprzedników.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Oczywiście Ryki i okolica bardzo ważne - ale kiedy Kołbiel ?
    @leszeke Przed następnymi wyborami, jeżeli zagłosujecie na PiS to Wam zrobi. Coś za coś!
    już oceniałe(a)ś
    0
    0