Zgodnie z planem idą prace na budowie drogi ekspresowej S17 z Lublina do Warszawy. Zaawansowanie robót na terenie województwa lubelskiego to już ponad 35 procent całości kontraktu. Na 13-kilometrowym odcinku z Kurowa do węzła Skrudki wykonanych już zostało około 40 proc. wszystkich prac. Wykonawca, firma Mota-Engil pracuje obecnie przy budowie obiektów inżynierskich, czyli mostów, wiaduktów i przejść dla zwierząt nad trasą. Na wspomnianym fragmencie będzie ich 11. Ułożono także około kilometrowy fragment drogi z betonowej nawierzchni. Jeśli pogoda będzie sprzyjała to być może jeszcze w tym roku uda się ułożyć kolejny blisko kilometrowy fragment. Nieco mniejsze jest zaawansowanie prac na drugim odcinku w granicach naszego województwa - od węzła Skrudki do granicy z województwem mazowieckim. Firma PORR Infrastructure pracuje tu nad budową obiektów oraz wykonuje prace ziemne. Na obwodnicy Ryk powstają obok siebie aż trzy obiekty. To przejście dla zwierząt oraz wiadukty nad linią kolejową i niewielką rzeczką. W związku z tym powstanie nasyp wraz z obiektami o długości około 700 metrów. Na początku przyszłego roku drogowy z PORR Infrastructure będą układali belki pod wiadukt nad linią kolejową. W związku z tym trasa będzie każdego dnia na kilka godzin zamykana. Trwają na ten temat rozmowy z PKP. Budowa trasy oznacza też utrudnienia dla kierowców. Jeszcze w tym roku w miejscowości Sierskowola obecna droga krajowa nr 17 zostanie rozebrana, a samochody skierowane na tymczasowy objazd.
Wszystkie komentarze
Na trasie kolejowej z Dęblina do Łukowa jeździ obecnie bardzo mało pociągów z powodu modernizacji linii Lublin Warszawa, co chyba potrwa dłużej niż budowa S17.