Chodzi o wielka modernizacje torów na ponad 100-kilometrowym odcinku między Lublinem a Stalową Wolą na Podkarpaciu. Remont wart 367 mln zł rozpoczął się latem zeszłego roku. Do marca tego roku zakończy się modernizacja torów między lubelskim dworcem głównym a stacją kolejową Lublin Zemborzyce. W tej chwili wykonawca wymienił już jedną nitkę torów. Obecnie układa podkłady na nitce drugiej. Modernizacja obejmuje także wymianę całej sieci trakcyjnej na tym odcinku. Gdy się zakończy ekipy remontowe zajmą się kolejnym odcinkiem torów, między stacjami Lublin Zemborzyce a Kraśnik. Jako, że na tym odcinku jej jedynie jedna nitka torów ruch pociągów zostanie tam całkowicie wstrzymany. Następnie prace, będą prowadzone na kolejnych odcinkach linii w stronę Stalowej Woli. Zakończenie całego projektu przewidziano w lipcu 2019 r. Dzięki tym pracom pociągi osobowe na trasie Lublin-Stalowa Wola będą mogły się rozpędzić do prędkości nawet 140 km/h. Przypomnijmy, że od wakacji trwają też prace remontowe na linii kolejowej nr 7 z Lublina do Warszawy (odcinek Lublin-Pilawa). W efekcie po zakończeniu prac od końca 2019 r. podróż z Lublina do stolicy znacznie się skróci. Najszybsze pociągi będą jechały zaledwie 90 minut.
Wszystkie komentarze