Produkty pod nazwą Lubella wytwarzane przy ul. Wrotkowskiej w Lublinie kupić można w ponad 20 krajach. W czwartek właściciel marki zaprezentował nową część fabryki. W 2003 r. Lubella weszła w skład wadowickiej grupy Maspex, do której należą takie marki jak Tymbark, Kubuś czy Łowicz. Od tego czasu firma zainwestowała w Lublinie 400 mln zł.
Makarony Lubelli produkowane są przy ul. Wrotkowskiej. W czwartek Maspex uroczyście otworzył nowy kompleks produkcyjny i centrum logistyczne, którego wartość szacuje na 130 mln zł. Dzięki zakończonej rozbudowie, pracę znalazło 60 osób ( w sumie Lubella zatrudnia 460 osób). Inwestycja polegała na budowie hali produkcyjno-magazynowej, które poza swoją wielkością, może zaimponować również stopniem zaawansowania technologicznego. Efektem systematycznie prowadzonych modernizacji jest to, że Lubella w rękach wadowickiej grupy ośmiokrotnie zwiększyła swoje moce produkcyjne - obecnie może produkować 170 tys. ton produktów zbożowych rocznie i pomieścić w swoich magazynach 40 tys. palet.
Podczas czwartkowego otwarcia Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Maspex podkreślał, że firma inwestuje jednak nie tylko w infrastrukturę, ale także w markę. Spółka przytacza dane, według których jest liderem na rynku makaronów (33 proc. udziału) i wiceliderem na rynku płatków śniadaniowych. Produkty opatrzone marką Lubella, produkowane przy ul. Wrotkowskiej, eksportowane są do ponad 20 krajów na całym świecie, m.in. do: Wielkiej Brytanii, USA, Belgii, Litwy, Łotwy, Kanady, Holandii, Irlandii, a także Islandii, Bośni czy Macedonii. Rocznie firma skupuje ponad 100 tys. ton pszenicy. md
Wszystkie komentarze