Na początku były dwie linie: 'A' na trasie Dworzec - Koszary i 'B' na trasie Dworzec - Kalinowszczyzna. 90. urodziny komunikacja publiczna Lublina obchodzić będzie w przyszłym roku. Archiwalne zdjęcia uświadamiają jak dużo zmieniło się przez ten czas. Także na ulicach Lublina, które są tłem dla sfotografowanych pojazdów. 1 stycznia 1929 r. lubelski ratusz utworzył przedsiębiorstwo Autobusy Miejskie m. Lublina. Ten moment traktuje się jako początek funkcjonowania właściwej komunikacji miejskiej w Lublinie. Jednak pierwsze zbiorowe przejazdy organizowane były już znacznie wcześniej, bo w drugiej połowie XIX w. Pasażerowie jeździli wtedy dorożkami i omnibusami konnymi. W 1912 r. na ulice Lublina wyjechały trzy autobusy Benz Hagenan nalezące do Lubelskiej Spółki Samochodowej. Jeździły nieregularnie i często się psuły. Spółkę zlikwidowano podczas pierwszej wojny światowej. Na przełomie 1938 i 39 r. powstała zajezdnia przy ul. Garbarskiej, która mogła pomieścić 30 autobusów. Została zniszczona w czasie II wojny światowej. W sierpniu 1944 r. rozpoczęła się odbudowa miejskiej komunikacji. Tabor składał się z sześciu samochodów ciężarowych marki Gaz. Siedziba przewoźnika i garaże mieściły się przy ul. Lipowej 4. W 1950 r. przedsiębiorstwo zmieniło nazwę na Miejskie Zakłady Komunikacyjne a w 1951 r. na Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. W 1952 r. w Lublinie rozpoczęła się budowa sieci trolejbusowej. Pierwszy trolejbus wyjechał na ulice Lublina 22 lipca 1953 r. W 1957 r. MPK rozpoczęło budowę zajezdni autobusowo - trolejbusowej na 100 pojazdów w dzielnicy Helenów. W styczniu 1960 r. oddano do użytku pierwszą halę w tym obiekcie, zaś całość inwestycji zakończono wiosną 1963 r. Dzisiaj główna zajezdnia przewoźnika mieści się przy ul. Grygowej. W 2014 r. teren starej zajezdni kupiła spółka Centrum Zana, która buduje tam mieszkania oraz budynki biurowo-usługowe.
Wszystkie komentarze