Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
1 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
2 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
3 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
4 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
5 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
6 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
7 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
8 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
9 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
10 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
11 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
12 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
13 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
14 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
15 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
16 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
17 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
18 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
19 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
20 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
21 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
22 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
23 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
24 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
25 z 25
Po autobusowym Dworcu Południowym nie ma już śladu. Coraz konkretniejszych kształtów nabiera za to dworzec metropolitalny, który gotowy ma być w 2022 r. Inwestycja ruszyła pod koniec stycznia. Ekipy budowlane zaczęły od wycinek drzew, ogrodzenia ok. dwuhektarowego terenu inwestycji, organizowania zaplecza i przekładania podziemnych sieci. Później wyburzone zostały obiekty, które kolidowały z gmachem dworca, w tym stary autobusowy dworzec Południowy z przełomu lat 70. i 80. zeszłego wieku. Nowy dworzec ma zostać wybudowany ze szkła i betonu. Ratusz podkreśla, że został zaprojektowany z myślą o środowisku. Projektanci zaproponowali użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł 'budynku w budynku', czyli otoczenia hali głównej dworca szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi.
Wszystkie komentarze