Autobus marki volvo testowany właśnie w Lublinie to pojazd hybrydowy spalinowo - elektryczny. Taki cud nie przewoził jeszcze pasażerów po ulicach naszego miasta.
REKLAMA
1 z 12
Hybrydowe volvo w Lublinie
Lublin jest drugim miastem, w którym testowany jest ten autobus. Pierwszym był Wrocław
2 z 12
Hybrydowe volvo w Lublinie
Według Małgorzaty Durdy, dyrektora ds. sprzedaży autobusów firmy volvo testy w stolicy Dolnego Śląska wypadły pomyślnie.
3 z 12
Hybrydowe volvo w Lublinie
Hybrydowy autobus będzie jeździć po ulicach Lublina do 16 listopada włącznie. Zaczyna jazdę w czwartek 10 listopada na linii nr 9.
4 z 12
Hybrydowe volvo w Lublinie
Potem będzie także obsługiwać połączenia na liniach 2, 13, 20 i 55
5 z 12
Hybrydowe volvo w Lublinie
- Pojazd jest wyposażony w system stop and go - mówi Małgorzata Durda z volvo.
6 z 12
Hybrydowe volvo w Lublinie
Co to oznacza? Otóż w trakcie postoju na przystanku, czy przed skrzyżowaniem silnik spalinowy wyłącza się.
7 z 12
Hybrydowe volvo w Lublinie
Pojazd rusza ponownie korzystając z silnika elektrycznego.
8 z 12
Hybrydowe volvo w Lublinie
- W ten sposób unikamy emisji spalin w zatłoczonych miejscach - wyjaśnia Durda
9 z 12
Hybrydowe volvo w Lublinie
Hybrydowe volvo do najtańszych autobusów nie należy. Wersja podstawowa, bez klimatyzacji, czy zaawansowanych systemów informatycznych kosztuje około 1,1 mln złotych
10 z 12
Hybrydowe volvo w Lublinie
Ale mimo ceny ten autobus jest tańszy w eksploatacji - przekonuje Durda
11 z 12
Hybrydowe volvo w Lublinie
Według obliczeń firmy volvo jej hybrydowy autobus spala o 37 proc. paliwa mniej niż inne pojazdy tej klasy.
12 z 12
Hybrydowe volvo w Lublinie
Koszt zakupu powinien więc zwrócić się w trakcie eksploatacji.Volvo 7700 Hybrid to pojazd niskopodłogowy, 12-metrowy, który może zabrać 90 pasażerów (posiada 30 miejsc siedzących).
Wszystkie komentarze