Pod koniec roku kierowcy powinni już pojechać 10-kilometrowym odcinkiem zachodniej obwodnicy Lublina. Trwa właśnie drugi z trzech etapów budowy wiaduktu kolejowego.
REKLAMA
www.gddkia.gov.pl
1 z 9
Dwie części
Jak podaje GDDKiA, ze względu na konieczność utrzymania ruchu kolejowego konstrukcję obiektu podzielono na dwie części: południową i północną. Obie zostały wykonane na tzw. odkładzie, a na docelowe miejsce w wykopie otwartym będą nasunięte. Północna część jest już na swoim miejscu.
www.gddkia.gov.pl
2 z 9
Pierwszy etap
W pierwszym etapie wbito ściankę szczelną w międzytorzu i ściankę kotwiącą od strony południowej.
www.gddkia.gov.pl
3 z 9
Drugi etap
Do drugiego etapu przystąpiono 13 czerwca. Zdemontowano tory na długości 70 metrów, wykonano wykop w którym ustawiono tzw. tory jezdne, po których ważąca ok. 2000 ton betonowa konstrukcja wiaduktu "wjechała" na docelowe miejsce.
www.gddkia.gov.pl
4 z 9
Tor północny
Kolejne etapy prac to zasypanie konstrukcji, odbudowa toru, wykonanie próbnych obciążeń konstrukcji i oddanie do użytku. Zakończenie planowane jest w piątek.
www.gddkia.gov.pl
5 z 9
Tor południowy
Prace na torze południowym rozpoczną się 8 sierpnia i potrwają do 26 sierpnia. Ich przebieg będzie taki sam jak przy wsuwaniu konstrukcji po stronie północnej. Jedyna różnicą jest większy ciężar wiaduktu, ok. 2500 ton.
www.gddkia.gov.pl
6 z 9
6 tys. ton stali
GDDKiA informuje też, że do wykonania obu części wiaduktu użyto ok. 600 ton stali, ok. 2600 m sześciennych betonu. Wykopano łącznie 21 tys. m sześciennych gruntu, a różnica poziomu od toru do spodu wykopu to 13 metrów.
www.gddkia.gov.pl
7 z 9
Trzy siłowniki, zestaw pomp
Do nasuwania betonowych konstrukcji używane są trzy siłowniki o sile nominalnej 2500kN każdy (250 ton) oraz zestaw pomp hydraulicznych służących do napędzania siłowników.
www.gddkia.gov.pl
8 z 9
Wielogodzinne nasuwanie
Przewidywano, że północna część wiaduktu zostanie nasunięta w czasie 12 godz. W rzeczywistości pokonanie 36 metrów zajęło ok. 8 godz. Południowy element będzie miał do pokonania 42 m.
www.gddkia.gov.pl
9 z 9
Fragment drogi ekspresowej
Zachodnia obwodnica Lublina jest fragmentem ekspresowej drogi S19.
Dzięki komu . Prezydent żuk jest de best . Był taki pruszkowski z PIS , podobno załatwił tylko monopol w lublinie dla OBI .Dopiero teraz widać co się zmienia w mieście .Tylko pisowskie de4bile mogą tego nie zauważyć
Wszystkie komentarze