Z analizy porównywarki OC/AC mfind.pl wynika, że jedne z najstarszych samochodów jeżdżą po lubelskich ulicach. Jesteśmy też w czołówce pod względem przejechanych kilometrów. Średnie roczniki i przebiegi w poszczególnych miastach wyliczono na podstawie danych samochodów z ponad 150 tys. kalkulacji wykonanych w kalkulatorze OC/AC mfind. (KLIKNIJ W ZDJĘCIE)
REKLAMA
Fot. Adam Stępień / Agencja Wyborcza.pl
1 z 8
Warszawa
Najnowszymi autami może poszczycić się Warszawa. W stolicy pojazdy mają średnio 12 lat i 163 tys. przejechanych kilometrów na liczniku.
Mateusz Skwarczek
2 z 8
Kraków i Poznań
Zaraz za Warszawą znalazły się Kraków i Poznań. Tam 13-letnie samochody mają przejechane średnio 173 tys. kilometrów.
DAWID CHALIMONIUK
3 z 8
Katowice
13-letnimi samochodami jeżdżą też mieszkańcy Katowic. Mają one przejechane średnio 174 tys. kilometrów.
BARTOSZ BAŃKA
4 z 8
Kielce i Gdańsk
13-letnie samochody z ponad 180 tys. przebiegiem znajdziemy w Kielcach (182 tys.) i w Gdańsku (187 tys.)
MIECZYSŁAW MICHALAK
5 z 8
Rzeszów, Bydgoszcz i Wrocław
Rzeszów, Bydgoszcz i Wrocław to miasta, w których pojazdy mają średnio 14 lat. Przejechane kilometry nie przekraczają jednak 180 tys (odpowiednio 174, 175 i 178 tys.)
TOMASZ STAŃCZAK
6 z 8
Łódź, Toruń, Opole, Białystok, Zielona Góra i Olsztyn
W największej liczbie polskich miast znajdziemy 14-letnie samochody z ponad 180 tys. przebiegiem.
Łódź: 181 tys.
Toruń - 182 tys.
Opole: 186 tys.
Białystok: 187 tys.
Zielona Góra: 188 tys.
Olsztyn: 189 tys.
KAMILA PITUCHA
7 z 8
Lublin
Lubelscy kierowcy jeżdżą 14-letnimi samochodami, których średni przebieg wynosi aż 195 tys. kilometrów. Ale nie jest to najgorszy wynik w kraju...
CEZARY ASZKIEŁOWICZ
8 z 8
Szczecin
Na końcu raportu znalazł się Szczecin. Pojazdy mają tu średnio 14 lat i aż 212 tys. przejechanych kilometrów na liczniku.
Nic odkrywczego nie napisano. Ludzie biednie zarabiają, to i nie kupują nowych samochodów...
Sam bym zmienił 21-letni samochód na nowszy, gdyby było mnie na to stać.
Ameryki nie odkryli...
Rzeszów razem z Wrocławiem i Bydgoszczą.
A kozi gród zamyka peleton oczywiście gorzej i biedniej. Po Lublinie już tylko Białoruś. Lublin to bieda przez duże B.
@Pisul Maximus
Życie jest tylko jedno, drugiej szansy nie będzie. Kto umie liczyć i chce do czegoś dojść powinien koniecznie wyjechać z Lublina:
www.supernowosci24.pl/wp-content/uploads/2014/07/Ro%C5%9Bnie-liczba-milioner%C3%B3w-na-Podkarpaciu.jpg
obawiam się, ż rzeczywisty wiek pojazdów jeżdżących po ulicach Lublina jest niestety jeszcze starszy - dużą część ruchu generują studenci, u których wartość pojazdów gwałtownie wzrasta po zatankowaniu - bez urazy ...
Należy bardzo się zastanowić czy przedstawione dane są prawdziwe. Warszawa to miasto z dużą ilością firm -to one kupują nowe pojazdy (lizing). Jeżeli już prowadzimy porównanie to :
a) zarobki w Warszawie i Lublinie
c) wiek samochodu prywatnego Warszawa i Lublin
d) wiek samochodu służbowego Warszawa i Lublin
e) ilość samochodów na 1-gomieszkańca (Warszawa i Lublin)
Po takiej analizie można wyciągać jakieś wnioski.
@zezem
Słusznie - przecież równie dobrze można porównać ilość nowych mieszkań w Warszawie i Lublinie, nowych sprzętów AGD i RTV, nowych ubrań a nie tych ze Szmateksów i wiele wiele innych "parametrów". Wyniki dowolnie zinterpretować i odwrócić przyczynę ze skutkiem.
Wszystkie komentarze