Wygodniej przez miasto
Jak oddanie do użytku dwóch brakujących fragmentów ringu zmieni poruszanie się po mieście? - Ulica Bohaterów Monte Cassino ułatwi za pośrednictwem węzła Sławin dojazd do dużej obwodnicy Lublina oraz wjazd i wyjazd w stronę Warszawy i Radomia. Odciąży też al. Kraśnicką na odcinku do ronda Honorowych Krwiodawców i dalej al. Sikorskiego, a także najbardziej zakorkowaną część al. Warszawskiej. Ponadto ułatwi poruszanie się ul. Nałęczowską i Wojciechowską w stronę centrum i odwrotne - wylicza zalety budowy przedłużenia ul. Bohaterów Monte Cassino inż. Edward Partyka, ekspert zajmujący się projektowaniem dróg i organizacją ruchu.
Natomiast powstanie drogi łączącej ul. Dywizjonu 303 z Wrotkowską usprawni ruch w zachodniej i południowej części miasta, a także pośrednio w centrum miasta.
- Ulica Dywizjonu 303 stworzy "oddech" dla południowej części miasta. Znacząca część pojazdów jadących od strony Kraśnika i Bychawy (z dróg S19 i wojewódzkiej 747) oraz osiedli mieszkaniowych zlokalizowanych w południowo-zachodniej części miasta chcąc dojechać do dzielnic przemysłowych, nie będzie korzystać z al. Kraśnickiej, Sikorskiego, Sowińskiego i Solidarności. Kierowcy wybiorą krótszą i wygodną trasę małej obwodnicy - dodaje Partyka.
Urzędnicy zwracają też uwagę na jeszcze jeden aspekt. - Ulica Bohaterów Monte Cassino i łącznik ul. Kunickiego z ul. Wrotkowską są niezwykle ważne, bo domykają pierścień od południa i zachodu, gdzie bardzo intensywnie rozwija się zabudowa mieszkaniowa, a co za tym idzie pojawia się więcej pojazdów - tłumaczy Karol Kieliszek.
Inżynier Partyka zwraca też uwagę na to, że zbudowanie brakujących fragmentów małej obwodnicy sprawi, że znacznie wzrośnie ruch na ul. Jana Pawła II, zwłaszcza na jej "starym odcinku". - Niezbędna będzie budowa nowego odcinka Trasy Zielonej i przebudowa skrzyżowania ulic Krochmalnej i Diamentowej na dwupoziomowy węzeł. Również skrzyżowanie ul. Diamentowej i Wrotkowskiej wymagać będzie analogicznej przebudowy. W następnej kolejności będzie potrzebna południowa obwodnica Lublina od węzła Lublin-Węglin do węzła Lublin-Felin - wylicza ekspert.
Na tym pierwszym zadaniem, czyli budową przedłużenia Trasy Zielonej do skrzyżowania ul. Krochmalnej i Diamentowej wraz z dwupoziomowym węzłem już pracują władze miasta. Zlecono wykonanie dokumentacji dla tego zadania. Natomiast budowa południowej obwodnicy jest na razie na etapie przygotowania koncepcji jej przebiegu.
Wszystkie komentarze