Inwestycje za ponad cztery miliardy złotych, 320 kilometrów nowych torów i szybkie połączenia wielu miast regionu z Lublinem. Tak miał wyglądać program Kolej Plus w województwie lubelskim. Na jakim jest dziś etapie?
Rozpoczynamy piątą edycję akcji Supermiasta i Superregiony. Tym razem zapraszamy do rozmowy o kolei: jej kondycji, planach inwestycyjnych, perspektywach rozwoju. Czekamy na Wasze komentarze i opinie: supermiasta@wyborcza.pl
Zapowiedzi były niezwykle szumne. Wiosną 2022 roku ówczesny premier Mateusz Morawiecki odwiedził Janów Lubelski. W niespełna 12-tysięcznym mieście na południu województwa lubelskiego ogłosił szczegóły realizacji programu Kolej Plus.
- Polska nie może rozwijać się tylko fasadowo. Musi być fundament i tym fundamentem jest zapewnienie osi komunikacyjnej, rusztu komunikacyjnego, także kolejowego. Tego, co zwiększa perspektywy rozwoju także mniejszych miejscowości, terenów wiejskich. Polska nie jest archipelagiem tylko bogatych miast - mówił Morawiecki.
Wszystkie komentarze
Wstyd i hańba. A najgorsze jest to, że nikogo z władz samorządowych i mediów to nie interesuje.
Dwa razy dziennie jest teraz. Po elektryfikacji może się to zmienić , a dodatkowo do obecnych pociągów InterCity dojdą połączenia regionalne.